شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۴۴:۵۹

بنابر تازه ترین برآورد اوپک
بودجه اکتشاف و تولید جهانی نفت در ٢ سال آینده نصف می‌شود
ایران دریلینگ: اوپک در تازه ترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که هزینه‌های جهانی اختصاص داده شده به اکتشاف و تولید نفت در دو سال آینده، نصف بودجه‌ای خواهد بود که در سال‌های ٢٠١٢ تا ٢٠١٤ هزینه شده است. به گزارش پایگاه اینترنتی البوابه، اوپک در آخرین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد: صنایع نفت میان سال های ٢٠١٦ تا ٢٠١٨ سالانه حدود ٤٠ میلیارد دلار در زمینه اکتشاف و ارزیابی هزینه می‌کنند که نصف میزان سرمایه‌گذاری سالانه در این زمینه در سال های ٢٠١٢ تا ٢٠١٤ است. به گفته کارشناسان گروه تحلیلگر وود مکنزی، در صورت بهبود نیافتن چنین وضعی، بازار جهانی نفت ممکن است در دراز مدت با کمبود عرضه روبرو شود.

روندهای ضعیف اکتشافی نشان می‌دهد که بازار تا سال ٢٠٣٥ ممکن است با روزانه ٤ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه کمبود عرضه روبرو شود. اوپک افزود: تولید نفت آمریکا پس از دوسال رشد پایدار، حدود ٤٣٠ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت. به طور کلی گزارش ماهانه اوپک نشان می‌دهد که تولید عرضه کنندگان خارج از ١٣ کشور عضو این سازمان به شدت کاهش خواهد یافت و رشد تولید تنها برای چند کشور مانند کانادا و روسیه، پیش‌بینی می‌شود. سازمان اطلاعات انرژی آمریکا در فوریه هنگامی که بهای نفت حدود ٣٠ دلار برای هر بشکه بود، اعلان کرد: سرمایه‌گذاری در سال ٢٠١٥ در صنایع انرژی این کشور به میزان بیش از ٣٠ درصد کاهش یافته است.

با وجود افزایش بهای نفت به میزان ١٥ دلار برای هر بشکه از آن هنگام تاکنون، شرکت‌ها در گزارش های سه ماهه نخست به کاهش بودجه صنایع انرژی اشاره کرده‌اند و شرکت‌های خدمات میدان‌های نفتی بیکر هیوز و هالیبرتون هر کدام زیان‌های هنگفتی را گزارش داده‌‌اند. به گفته پال کیبسگارد مدیر اجرایی شرکت اشلومبرگر، بازار غیرقابل پیش بینی است و برنادر دوروک - دانر رییس شرکت ودرفورد اینترنشنال گفت: این رکود شدید بوده است. اوپک در گزارش خود افزود: این مطلب کاملا آشکار است که بازگشت متناسب به سرمایه‌گذاری برای حفظ سطح تولید و همچنین فراهم کردن امکان رشد مورد نیاز برای تامین نیازهای آتی به صورت زمان بندی شده، ضروری و الزامی است.


  کد خبر : 1087
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :